Social advertising uitbesteden

Zijn jouw Social campagnes future proof? Ontdek het met een Grow Up digital audit.

Emerce 100 #2 Beste Digital Marketing Agency 2023

Dutch Search Awards Top 3
Beste Agency 2022

Global Search Award Winner

European Search Awards 2023 finalist

FONK150 beste agencies: 9,2

Future proof social ads

Je wil groeien, in omzet, leads en klanten. Je wil impact maken, je wil je doelgroep bereiken en aan je naamsbekendheid werken. Social media advertising is de perfecte manier om het meeste uit je marketing budget te halen.

Wat is social advertising?

Social advertising is adverteren op verschillende social-mediakanalen. Via betaalde campagnes kun je zo specifieke doelgroepen bereiken via tal van targetingstrategieën. Social media adverteren kan op diverse sociale netwerken interessant zijn. Naast op Meta (Facebook en Instagram), LinkedIn en Twitter kun je ook op bijvoorbeeld Snapchat, TikTok, YouTube of Pinterest adverteren.
Ieder traject is maatwerk, want iedere opdrachtgever heeft andere doelen. Een campagne kan gemaakt worden op basis van een huidige campagne maar kan ook volledig nieuw zijn.

De voordelen van social media advertising

social advertising uitbesteden

Wanneer social media ads uitbesteden?

Adverteren via social media is tijdrovend en een vak apart. Het is de ideale plek om je doelgroep te bereiken, maar je hebt een bak kennis en ervaring nodig om dit goed te doen. Elk platform heeft zijn eigen targeting mogelijkheden en best-practices. Als je zelf niet de tijd of kennis in huis hebt kan het best renderen om social media advertising uit te besteden. 

Wij zijn specialisten in de volgende Social advertising kanalen:

Pinterest advertising

Facebook advertising

Instagram advertising

LinkedIn advertising

Tiktok advertising

Waarom jij met Grow Up Digital wil samenwerken

Hoe ziet een samenwerking er uit?

Voordat we gaan samenwerken wil je wellicht eerst weten hoe zo een proces er uit ziet. Natuurlijk is dit ook maatwerk, maar we definiëren hierin 8 verschillende stappen. 

1. Kennismaking

We beginnen met een kennismaking en vooronderzoek. Voordat we gaan samenwerken willen we eerst weten wat je doelen zijn. We willen jou en je business goed begrijpen, want des te beter we jou leren kennen des te beter we dit kunnen vertalen naar je klanten.
2. Doelstelling en KPI’s

Nu we jouw DNA ons eigen hebben gemaakt en we weten waar we heen willen stellen we de doelen vast en bepalen we samen de juiste KPI’s.
3. Strategie bepaling

Daarna vormen we de strategie die past bij jouw merk.
4. Briefing

In de briefing komt het hele campagneplan naar voren. De doelen, de doelgroepen, de benodigdheden voor de assets, tijdlijn en mediaplanning. Alles in één overzicht zodat jij precies weet wat we wanneer gaan doen.
5. Debrief

De debrief is om zeker te zijn dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Hierin kunnen we nog iteraties verwerken voordat we aan de slag gaan met de executie.
6. Creatie

We zorgen dat alles goed wordt gemeten en we gaan aan de slag met het bouwen van de campagnes, de advertentiegroepen, de uitingen en de advertenties.
7. Live / optimalisatie

Dan gaan we live en gaan we de optimalisatiefase in. Hierin zorgen we ervoor dat jouw budget op de meest effectieve en efficiënte manier wordt ingezet.
8. Evaluatie
Je wil van elke campagne leren en in de evaluatie brengen we de resultaten en de learnings samen zodat elke volgende campagne beter is dan de vorige.
Vorige
Volgende

Wil je weten of jouw social media strategie al cutting edge is?

Laat ons je helpen door middel van een audit. Een ervaren (+10 jaar) social ads specialist gaat meekijken met je huidige situatie en geeft je direct tips en strategische groeikansen. De audit is vrijblijvend en voor ons een leuke manier om kennis te maken en te laten zien wat we exact voor je kunnen betekenen. Velen kiezen er daarna voor om met ons samen te werken, maar mocht er geen samenwerking uitkomen, jammer maar even goede vrienden 😊

Onze opdrachtgevers

Enkele van onze opdrachtgevers waarvoor we, met veel plezier, groei realiseren

Vorige
Volgende

Na de audit heb je antwoord op de volgende vraagstukken:

Vraag direct de audit aan: