John Beerens & Turbo Theorie

Best practise: gemiddeld 15% meer winst door nieuwe Google Ads strategie

Doorbouwen op het succes van de Hagakure strategie

De afgelopen 2 jaar is de hagakure strategie de dominante strategie geworden voor non-branded tekstadvertenties. Deze strategie maakt gebruik van de slimme google ads algoritmes en werkt bijna altijd beter dan een strategie waarbij handmatig wordt geboden op zoekwoorden. Sinds de hagakure strategie hebben wij geen strategie gezien die beter presteert. Tot nu.

Maak kennis met onze opdrachtgevers

John Beerens, een van de marktleiders in de Benelux voor verzorgings- en haarproducten.

Maak kennis met onze opdrachtgevers

Turbotheorie, een van de promintenste aanbieders van auto-, motor- en scooter theoriecursussen zowel online als fysiek.

De uitdaging

De strijd om in een verzadigde markt te groeien door het inzetten van Google Ads wordt steeds moeilijker. Net zoals veel ander organisaties worstelden John Beerens en Turbo Theorie met deze uitdaging. 

De vraag die ze allebei hadden: Hoe kunnen wij ons onderscheiden en een voorsprong krijgen op de concurrentie in een verzadigde markt?

Onze strategie

Wij zagen dat in de hagakure strategie de best presterende zoekwoorden niet volledig worden benut. Deze best presterende zoekwoorden behaalden een lagere kost per conversie dan de overige zoekwoorden. Toch was er bij deze best presterende zoekwoorden nog genoeg vertoningsaandeel te winnen.

Met dit inzicht creëerden we naast de hagakure campagne een alpha-campagne. Deze campagne bevat alleen de best presterende zoekwoorden. Zo kunnen we gericht het vertoningsaandeel op deze zoekwoorden verhogen. Het unieke van deze aanpak is dat wanneer zoekwoorden in de Hagakure-campagne een bepaalde drempelwaarde bereiken, ze in deze campagne worden gepauzeerd en geactiveerd in de Alpha-campagne. Dit proces werkt ook andersom. Zo zorgen we ervoor dat de zoekwoorden altijd op de meest effectieve plek binnen onze campagnes actief zijn.

Deze strategie van het promoveren en degraderen van zoekwoorden tussen de Alpha- en Hagakure-campagnes hebben wij geautomatiseerd door middel van scripts, wat zorgt voor constante optimalisatie. 

Het verschil tussen de originele Hagakure strategie en de verbeterde Alphakure

Conclusie en resultaten

Voor John Beerens hebben we deze nieuwe set-up getest in twee grote Hagakure-campagnes. Bij TurboTheorie hebben we de grootste Hagakure-campagne gebruikt voor onze test.

Om de effectiviteit van onze strategie te meten, hebben we een split regio test uitgevoerd waarbij we de Hagakure strategie vergelijken met de Alphakure strategie. Met regio A (Hagakure regio) en Regio B (Alphakure regio). 

John Beerens

Test periode: 27 juni – 7 augustus vs previous period 

Hagakure resultaten: 

  • +2% kosten
  • -2% omzet
  • -4% ROAS 

Alphakure resultaten:

  • +5% kosten
  • +22% omzet
  • +18% ROAS 
 

Turbo Theorie

Test periode: 1 maart – 31 mei vs previous period

Hagakure resultaten: 

  • -3% kosten
  • +0% leads
  • -3% CPL 

Alphakure resultaten:  

  • +10% kosten
  • +22% leads
  • -10% CPL 

In beide gevallen presteert de Alphakure regio significant beter. Deze resultaten benadrukken de effectiviteit van onze strategie en de kracht van data-gedreven optimalisatie in onze campagnes.

Heb jij ook een mooi project voor ons?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul het formulier in en ik neem contact met jou op. Of bel gerust! 

Marco Koghee
Partner