Aquacell

30% Uplift in merkherkenning en 71% verbetering in cost per lead door succesvolle digital mediacampagne

Marktleiderschap meetbaar maken

Meten is weten, wat zeker op gaat bij grote marketingcampagnes via kanalen die moeilijk meetbaar zijn. AquaCell is een A-merk en Nederlands marktleider dat in een concurrerende markt veel investeert om marktleider te blijven. Naast online advertising wordt jaarlijks een groot deel van het marketingbudget besteed aan premium kanalen als TV en radio, die minder goed meetbaar zijn als online. 

Maak kennis met Aquacell

Aquacell is de nummer #1 wateronderharder van Nederland en is al decennialang dé leverancier van zacht water. Hun unieke wateronderharders zorgen voor minder kalk in het water van Nederlandse huishoudens met als gevolg dat huishoudelijke apparaten langer mee gaan, je minder tijd kwijt bent aan de schoonmaak van badkamers en keukens, minder last van eczeem en andere huidklachten én smaakvolle water, koffie en thee.

De uitdaging

AquaCell is een Nederlands A-merk dat in een niche, maar toch sterk concurrerende markt veel investeert om marktleider te blijven. Naast online advertising wordt jaarlijks een groot deel van het marketingbudget besteed aan premium kanalen als TV en radio, die minder goed meetbaar zijn als online. 

De vraag is of (een deel van) het offline marketing budget beter besteed kan worden aan online kanalen voor hogere impact, meer inzicht in resultaat en lagere kosten.

Plan van aanpak

Om de impact van de campagne inzichtelijk te krijgen zijn vooraf goede strategische keuzes gemaakt. Er is gekozen de online mediadruk enorm te verhogen in 7 van de 12 Nederlandse provincies, verdeeld op basis van historische resultaten. Door middel van deze splitsing op regio is het mogelijk de impact te vergelijken van de exposed regio’s met de controle regio’s. Aanvullend is een brandlift study gedaan om de merkbekendheid voor- en na de campagne inzichtelijk te maken.

De juiste kanalenmix

De doelgroep en iedereen in-market voor een waterontharder kon 3 maanden lang niet om AquaCell heen. In een mooi samengestelde mediamix van Digital Out Of Home, videobanners op premium websites, social media en zoekmachine, zijn uniforme uitingen gedeeld om de boodschap over te brengen: AquaCell, de kracht van zacht.


Awareness

Doel: maximaal bereik onder doelgroep via
  • Out Of Home Abri
  • Video ads op premium websites
  • Video ads op YouTube, Facebook, Instagram en LinkedIn
 

Consideration

Doel: interactie met ads en bezoek aan website via 
  • Search Ads op Google en Bing
  • Instant Experience op Facebook & Instagram
  • Image Ads op LinkedIn

Action

Doel: offerte aanvragen
  • Retargeting via alle eerder ingezette online kanalen met display en lead generatie ads

Resultaten

In drie maanden tijd zijn meer dan 1,3 miljoen mensen uit de doelgroep bereikt met ruim 20 miljoen impressies. Dit heeft ervoor gezorgd dat de doelgroep 30% vaker het merk AquaCell herkent t.o.v. concullega’s, dan wanneer de advertenties niet zijn gezien. In vergelijking met de TV en radio campagnes zijn de kosten per lead enorm verbeterd met 71%.

Een prachtig resultaat voor een eerste experiment. Dit smaakt naar meer en een herhaling staat al op de planning.

Heb jij ook een mooi project voor ons?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul het formulier in en ik neem contact met jou op. Of bel gerust! 

Marco Koghee
Partner